Hova menjünk bulizni Kőbányán?

Nincs szórakozási lehetőség Kőbányán – állítja egy huszonéves kerületi lakos.

Nem a fiatalok a célközönsége a kerületnek, nincsenek szórakozóhelyek, kulturált kocsmák és bárok. A buli helyek hiánya mellett a kocsmák színvonalát kritizálja még az egyetemista lány: „Egy kocsmába se ülnék be Kőbányán!” Egy másik egyetemista fiú is hasonlóan vélekedik a helyi kocsmákról: „Bevallom őszintén, én még nem nagyon mertem bemenni egyikbe sem.”

Utánanéztem, hogy valóban hiányt szenvednek-e a kőbányai fiatalok szórakozási lehetőségekben. Szórakozóhelyek közül egyedül csak a Liget Club & Bar-t találtam (illetve még a Swinger Dreamland nevű nightclubbot, de annak nem feltétlenül a huszonéves fiatalok a célközönsége), bár mint megtudtam sokkal inkább Ferencvároshoz tartozik mint Kőbányához, hiába rendelkezik 10. kerületi irányítószámmal.  Emellett többnyire a különböző éttermek és kávézók tartanak saját rendezvényeket, mint például a Resti pub Retro Disco bulija.

Kocsmák között már nagyobb a választék, viszont a fiatalok nem igazán vannak megelégedve a színvonalukkal: „tipikus hatvanas alkoholisták gyűjtőhelyei”, „nem olyan emberek járnak, akik környezetében mi szívesen innánk”. Inkább a belvárosba mennek inni, mert azokon a helyeken sokkal jobban érzik magukat.

Úgy tűnik, tényleg nem bővelkedik szórakozóhelyekben és kocsmákban a kerület, úgyhogy ha Kőbányán szeretnénk bulizni vagy egy jót inni a barátokkal, akkor lehet jobban megéri felszállni a villamosra és bejönni a városba egy kellemes estéért.